KUALITAS PELAYANAN TERHADAP MINAT BELI KONSUMEN

Dosen Universitas Nias, Kota Gunungsitoli, Indonesia, Dosen Universitas Nias Raya, Telukdalam, Indonesia, Dosen Universitas Nias Raya, Indonesia, Dosen Universitas Nias Raya, Indonesia, Dosen Universitas Nias Raya, Indonesia, Universitas Nias Raya, Indonesia

  • Heseziduhu Lase
  • Martinus Telaumbanua
  • Yaatulo Warae
  • Ferdinand Tharorogo Wau
  • Sofumboro Ndruru
  • Linda Darniati Zebua
Keywords: Service Quality; Consumer Buying

Abstract

The purpose of this study is to find out the influence of service quality toword consumer buying interest in Toko Imelda Ponsel Telukdalam In South Nias. The type of research used is a quantitative type of causal nature. The data source is from consumers, with the population and sample in the study being as many as 40 people. Data collection techniques are research instruments or questionnaires. The data analysis method used is a simple linear regression analysis. The results of this study showed there is an influence on the quality of service toword consumer buying interest in Toko Imelda Ponsel Telukdalam in South Nias.

References

A, D. K. (2011). Pendidikan Karakter Strategi Mendidik Anak di Zaman. Global. PT Gramedia.
Anoraga, Pandji. 2004. Manajemen Bisnis. Cetakan ketiga juli. Diterbitkan olh PT. Rineka Cipta, Jakarta.
Ananda. 2016. Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Telkom Indonesia. Jurnal Pemasaran, Vol.38 No.1.
Arikunto. 2010. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik.Jakarta: Rineka Cipta.
Assauri Sofjan. 2014. Manajemen Pemasaran, Dasar Konsep dan Strategi. PT. Raja Grafindo Persada: Jakarta.
Asyhadie Zaeni. 2014. Hukum Bisnis Prinsip dan Pelaksanaannya di Indonesia. Jakarta: Rajawali Pers.
Bungin, Burhan. 2011. Metodologi Penelitian Kualitatif. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
Ginting, Nembah F. Hartimbul. 2011. Manajemen Pemasaran. Bandung; CV. Yramawidya.
Gultinan, Josep, dkk. 2008. Strategi dan Program Manajemen Pemasaran. Penerbit; Erlangga Jakarta.
Harefa, D., Hulu, F. (2020). Demokrasi Pancasila di era kemajemukan. CV. Embrio Publisher,.
Harefa, D., Telambanua, K. (2020). Teori manajemen bimbingan dan konseling. CV. Embrio Publisher.
Harefa, D., D. (2020). Teori Model Pembelajaran Bahasa Inggris dalam Sains. CV. Insan Cendekia Mandiri.
Harefa, D., D. (2022). Kewirausahaan. CV. Mitra Cendekia Media.
Harefa, D. (2017). Pengaruh Presepsi Siswa Mengenai Kompetensi Pedagogik Guru Dan Minatbelajar Siswa Terhadap Prestasi Belajar Ilmu Pengetahuan Alam (Survey pada SMK Swasta di Wilayah Jakarta Utara). Horison Jurnal Ilmu Pendidikan Dan Lingusitik, 7(2), 49–73.
Iyam Maryati, Yenny Suzana, Darmawan Harefa, I. T. M. (2022). Analisis Kemampuan Komunikasi Matematis dalam Materi Aljabar Linier. PRISMA, 11(1), 210–220.
Jelita, D. (2022). Bunga Rampai Konsep Dasar IPA. Nuta Media.
Mursid M. 2014. Manajemen Pemasaran. Penerbit: Bumi Aksara Jakarta.
Setiawan, Kursini. 2004.Ekonometrika. Jakarta: Erlangga
Sumarni Murti, Soeprihanto Jhon. 2010. Pengantar Bisnis, Dasar-Dasar Ekonomi Perusahaan. Penerbit: Liberty, Yogyakarta.
Sugiyono. 2018. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Supardi, U. . (2012). Aplikasi Statistika dalam Penelitian. PT. Ufuk Publishing House.
Surur, M., D. (2020). Effect Of Education Operational Cost On The Education Quality With The School Productivity As Moderating Variable. Psychology and Education Journal, 57(9), 1196–1205.
Telaumbanua, M., Harefa, D. (2020). Teori Etika Bisnis dan Profesi Kajian bagi Mahasiswa & Guru. Yayasan Pendidikan dan Sosial Indonesia Maju (YPSIM) Banten.
Published
2023-03-04
How to Cite
Heseziduhu Lase, Martinus Telaumbanua, Yaatulo Warae, Ferdinand Tharorogo Wau, Sofumboro Ndruru, & Linda Darniati Zebua. (2023). KUALITAS PELAYANAN TERHADAP MINAT BELI KONSUMEN . Curve Elasticity: Jurnal Pendidikan Ekonomi, 4(1), 46 - 52. Retrieved from https://jurnal.uniraya.ac.id/index.php/JPE/article/view/801